1.36
Výklad základních pojmů – služba informační společnosti
Mgr. Ing. Zdeňka Kůsová
NahoruSlužba informační společnosti
Službu informační společnosti vymezuje GDPR jako službu ve smyslu čl. 1 odst. 1 písm. b) směrnice (EU) 2015/1535.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/1535 ze dne 9. září 2015 o postupu při poskytování informací v oblasti technických předpisů a předpisů pro služby informační společnosti pak v ust. čl. 1 odst. 1 písm. b) uvádí:
Službou se rozumí jakákoli služba informační společnosti, tj. každá služba poskytovaná zpravidla za úplatu, na dálku, elektronicky a na individuální žádost příjemce služeb. Pro účely této definice se rozumí:
a) "službou poskytovanou na dálku" služba poskytovaná bez současné přítomnosti stran,
b) "službou poskytovanou elektronicky" služba odeslaná z výchozího místa a přijatá v místě jejího určení prostřednictvím elektronického zařízení pro zpracování (včetně digitální komprese) a uchovávání dat a jako celek odeslaná, přenesená nebo přijatá drátově, rádiově, opticky nebo jinými elektromagnetickými prostředky,
c) "službou poskytovanou na individuální žádost příjemce služeb" služba poskytovaná přenosem dat na individuální žádost.
V příloze č. 1 výše uvedené směrnice je pak uveden výčet případů služeb, na něž se nevztahuje čl. 1 odst. 1 písm. b) druhý pododstavec:
I. Služby, které nejsou poskytovány na dálku
Služby poskytované za osobní přítomnosti poskytovatele a příjemce, a to i tehdy, použije-li se přitom elektronické zařízení:
a) lékařská vyšetření…