dnes je 22.12.2024

Input:

Právo vznést námitku

31.8.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

7.7
Právo vznést námitku

JUDr. Eva Wierzbicka Mendrok, LL.M, Mgr. Tomáš Vavro, Mgr. Marek Zeman

Subjekt údajů má z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace právo kdykoliv vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které jsou zpracovávány z důvodů, že je to nezbytné pro plnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je správce pověřen, nebo je to nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany

Toto právo je upraveno v čl. 211 GDPR a jeho zásadní odlišnost oproti ostatním právům spočívá v tom, že správce v reakci na uplatnění tohoto práva má možnost argumentovat a prokázat závažné důvody pro zpracování daných osobních údajů, které převažují nad zájmy, právy a svobodami subjektu údajů. Po uplatnění tohoto práva se proto ze strany správce očekává detailní a precizní odpověď, v níž správce náležitě zdůvodní, proč jsou osobní údaje subjektu údajů zpracovávány, a hlavně proč oprávněné zájmy správce či třetí osoby převažují nad zájmy subjektu údajů na ochranu jeho soukromí.

Po vznesení námitky ze strany subjektu údajů správce osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. Námitku může subjekt údajů vznést i proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu nebo profilování. Pokud subjekt údajů vznese námitku proti zpracování pro účely přímého marketingu, nebudou již osobní údaje pro tyto

Nahrávám...
Nahrávám...