3.2.5.6
Plánování práce – základy time managementu
Mgr. Lenka Polášková
Aby pedagog mohl efektivně pracovat a vyhýbat se krizovým situacím, které mohou znamenat riziko spojené se vznikem syndromu vyhoření, je nezbytné získat kompetence v rovině efektivního nakládání a hospodaření s časem, tzv. time management.
Úspěšný management času zahrnuje několik oblastí, které by měl jedinec dodržovat:
-
Vědomí, jak nakládám s vlastním časem
-
Kolik času věnuji práci?
-
Kolik času věnuji rodině?
-
Je potřeba něco na dané situaci změnit?
-
Jaká východiska jsou?
-
Kolik času trávím přípravou?
-
Mohu využívat již zpracovaných formulářů v dokumentaci, které mi ušetří čas?
Time management není "všelék", ale umožňuje lépe si uspořádat čas a plánovat podle stanovených priorit.
Nejčastějšími "zloději času" jsou například…